Времето

giweather wordpress widget

Валути

Фиксинг за 29.03.2024
ВалутаЕд.Лева
EUREUR11.9558

Анкета

Очаквате ли Варна да се развива през следващите години?

Резултати

Зареждане ... Зареждане ...

В категория Анализи

Скандалът с Кокимото от Варна – вълкът не е сит, но агнето е цяло

 

Варненският социален творец Калоян Илиев-Кокимото разбуни духовете не само край морето. С изложбата си, „Еротична нотка в колелата на християнската машина“, която вече е показвана преди 4 години, той предизвика църквата. Варненският митрополит Йоан сигнализира общинските власти във Варна и поиска изложбата да не се открива в Градската художествена галерия. Това е грешен ход на дядо Йоан. Първо той няма право да се намесва в работата на Община Варна и второ превръща Кокимото в мъченик, който е цензуриран. От друга страна – Румен Серафимов, който е уредник на галерията и е поканил твореца казва, че не знаел какво съдържа изложбата ?! Така на сляпо Серафимов може да покани и датски карикатурист /фен на пророка Мохамед/, след което външния ни министър Вигенин ще се обяснява на целия мюсюлмански свят. В скандала „Кокимото-дядо Йоан“ се включиха мастити изкуствоведи, които обявиха, че Калоян Илиев не е художник, а младеж, който прави колажи. И така да е – Кокимото, който вече е стигал дъното в живота, но се е оттласнал – успя с провокацията си. Той насочи вниманието на обществото към Българската православна църква. Да, колажите му са тенденциозни, оскверняват паметта на починали духовници, показват Христос изрисуван върху свиня. Така обаче вярващият християнин Кокимото вижда начин да провокира църквата и обществото Друг е въпроса ако реши да провокира мюсюлманската религия какво ще стане? /най-вероятно във Варна ще трябва да дойдат специалните служби да го охраняват/  Или да направи подобни колажи с национални символи като Ботев, Левски или Любен Каравелов? Мярката е в ръцете на твореца. Той провокира, заостря вниманието върху църквата и с думите си: „Ние сме тук, на Земята, за да накараме тези от небесата да слязат долу и по-скоро те да почитат нас, отколкото ние да проявяваме страхопочитание пред тях.“ се опитва да преобърне основите на християнството. Оказа се, че или е подранил с радикалната си провокация или тя наистина е неуспешна, както твърдят опонентите му. Но Кокимото успя от „жертвено агне“, захапано от цензурата да накара хората да се запознаят с творчеството му. Това е успех в личен план, но важни ще бъдат бъдещите му проекти.

www.barometar.net